Thursday, March 1, 2012

Windows 8: Boring Screen Saver

Win8_thumb13_thumb

gb_thumb2_thumb English version

As soon as I used Windows 8 on my laptop I’m being bored by the screen saver that appear after one minute of inactivity… So I decided to change that using a standard way :

SNAG-0009

Well I was happy until I saw that the default configuration was still in place !!!

SNAG-0010

I think what I found is a BUG ! ^^

So utlimate solution… Using Group Policy to enforce screen saver configuration with gpedit.msc

SImply navigate to User Configuration >> Administrative Templates >> Control Panel >> Personalization and set Enable Screen Saver to Disabled

Here is the result

SNAG-0011


fr_thumb_thumb Version Française

Depuis mon passage récent à Windows 7, je n’en pouvais plus de la configuration de l’écran de veille qui se déclenchait après 1 minute d’inactivité… J’ai donc décidé de modifier les paramètres par la façon “normale” de procéder :

SNAG-0009

Tout allait bien jusque je me rende compte que la configuration n’avait pas été sauvegardé !!!

SNAG-0010

Je crois que je viens donc de découvrir un BUG ! ^^

Donc solution ultime… Forcer la configuration de l’écran de veille en utilisant les politiques de groupes via gpedit.msc

Naviguez simplement sous User Configuration >> Administrative Templates >> Control Panel >> Personalization et modifier l’option Enable Screen Saver à Disabled

Et voici le résultat

SNAG-0011

No comments:

Post a Comment